Niemal każda firma korzysta obecnie z gadżetów promocyjnych. Wykorzystywane niegdyś ulotki odchodzą w zapomnienie na rzecz atrakcyjniejszych z punktu widzenia nabywców akcesoriów. Okazuje się jednak, że wybór akcesoriów reklamowych nie jest prosty, ponieważ nie każdy z gadżetów pasuje do podstawowej działalności firmy, czy docelowej grupy odbiorców. Zamawiając akcesoria promocyjne trzeba więc kierować się czymś więcej, niż ich jakością, czy estetycznym wyglądem. Oto wskazówki, dzięki którym wybierzesz gadżety reklamowe perfekcyjnie pasujące do Twojej organizacji!
Celuj w odpowiednią grupę odbiorców.
Podstawowym kryterium, którym warto kierować się podczas wyboru materiałów reklamowych jest grupa docelowa, która stać ma się odbiorcą gadżetów. Jeśli są nią dzieci wybór gadżetów reklamowych do firmy opierać powinien się na elementach atrakcyjnych z ich punktu widzenia. Sprawdzą się tu miękkie pluszaki z logo firmy, czy akcesoria do pisania. Inaczej jest w przypadku dorosłych w określonej grupie wiekowej. Wówczas warto zwracać uwagę na wartości użytkowe gadżetów z ich punktu widzenia. Często wybieranymi akcesoriami są powerbanki, czy pendrivy, które poza ozdobnym logo przydadzą się nowym właścicielom.
Kupując wybrany gadżet warto mieć na uwadze także swoje potrzeby. Jeśli oczekujesz, by logo umieszczone na przedmiocie było doskonale widoczne, zwróć uwagę jaka powierzchnia jest do tego przeznaczona. Niekiedy okazuje się bowiem, że wybór akcesoriów reklamowych dokonany został w zbyt pochopny sposób i firma nie otrzymuje takiego gadżetu, jak wyobrażali to sobie jej pracownicy. Innym aspektem, na który warto zwrócić uwagę podczas wyboru gadżetów jest sposób ich dystrybucji. Jeśli planujesz wysyłanie akcesoriów reklamowych pocztą zastanów się nad zakupem ceramicznych kubków. Ich uszkodzenie w transporcie do klienta może przynieść skutek odmienny od zaplanowanego. Zamiast nich warto zdecydować się na termosy, czy pluszaki.
Miej na uwadze charakter swojej działalności!
Przedstawiciele jednostek, odpowiedzialni za wybór gadżetów reklamowych do firmy muszą mieć na uwadze również to, jaką politykę promuje ich firma. Chodzi przede wszystkim o działania zgodne z ideologią ekologii i ochrony środowiska – klienci mogą źle postrzegać firmę, która mimo przyjętej polityki reklamuje się akcesoriami wykonanymi z plastiku. W tym przypadku logo i adres firmy warto umieszczać na ekologicznych gadżetach, które również znaleźć można na rynku. Są to między innymi akcesoria wykonane z drewna, czy innych materiałów biodegradowalnych.
Wybierając gadżety do promowania swojej firmy warto mieć na uwadze coś więcej, oprócz ich jakości i wyglądu. Niekiedy istotnym czynnikiem decydującym o korzystaniu z określonych przedmiotów są klienci, czy przyjęta polityka firmy. Kupując akcesoria promocyjne istotne jest więc sprawdzenie, czy będą one pozytywnie postrzegane przez klienta i nie przyniosą faktycznych szkód firmie. Wbrew pozorom nawet tak niewielkie elementy, jak gadżety reklamowe dla firm należy wybierać z dużą rozwagą.